piątek, 29 kwietnia 2016

Trochę o nadziei.

Nadzieja - co ona dla was oznacza?

Nadzieja - życzenie zaistnienia określonego stanu rzeczy i niepewność, że tak się stanie
Mówimy, aby nie tracić nadziei, że nadejdzie lepsze jutro. A jeżeli nie nadejdzie?
Nasze życie polega na osiąganiu celów, choć jedne spełniają się nawet po latach.
Miałam nawet kiedyś tytuł bloga, że "nadzieja umiera ostatnia". Nadzieja jest niezbędna do życia, choć czasem może zawieść. Warto mieć nadzieję, bo wtedy może się stać, to czego oczekiwaliśmy, a
nie to, czego nie chcieliśmy. Jeżeli ktoś jest ciężko chory, mamy nadzieję, że ten
człowiek wyzdrowieje, musi wyzdrowieć.
Osoba, która miała kiedyś nadzieję, a ją utraciła, mogą nawet zamknąć się
w sobie... Nic ich nie interesuje, nikogo nie chcą i czekają na swoją śmierć...
Czy to jest takie fajne?
Jest to naprawdę przygnębiające. Zamknąć się w sobie możemy też, niestety, po kogoś śmierci.
W dzisiejszych czasach jest dużo takich osób.

"Dla chrześcijan, a także innych ludzi wierzących w Boga, słowo nadzieja ma jeszcze jedno znaczenie: 

oznacza ufne oczekiwanie na wieczną szczęśliwość, polegającą na zjednoczeniu z Bogiem. Są tacy, którzy 

mówią, że ta nadzieja chrześcijan to iluzja — mechanizm psychologiczny pozwalający uciec od bolesnej 

konfrontacji z przypadkowością i bezcelowością ludzkiego istnienia. Nie dziwi mnie to — wrogów nadziei, 

jak każdego dobra, jest dużo. Chcą zabić nadzieję, ale nie dają nic w zamian; proponują tak naprawdę tylko 

rozpacz i nihilizm. Dlatego nadziei trzeba bronić, bo tylko ona daje nadzieję. "

Nie chodzi o to, że np. mówimy w szkole: "Mam nadzieję, że Pani nam nie zrobi sprawdzianu".
Czy wy wierzycie w nadzieję?


   
Daria.


               

43 komentarze:

  1. Dobrze napisane, ja jednak nie trace nadziei ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nadzieja, czasem jest matką głupich.
    Osobiście mam ślepą nadzieje na niektóre sprawy. Czasem się spełniają, czasem nie.
    Lepsza taka nadzieja, niż jej brak i bycie pesymistą.
    tonaszhoryzont.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wierzę w nadzieję ciągle na lekcjach powtarzam do koleżanki "mam nadzieję że mnie nie spyta" i zazwyczaj działa :D wiem że to nie tak działa ale lepiej się czuję z wypowiedzeniem tych słów :)

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, ja na to patrzę trochę w inny sposób. Można mieć nadzieję, ale samą nią nic nie zdziałamy :)

    http://fit-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny post! Trzeba mieć nadzieję, bo wtedy nasz świat będzie bardziej kolorowy. Gdybyśmy jej nie mieli, byśmy wszystko widzieli w czarnych kolorach i nie potrafili byśmy spojrzeć w przyszłość z uśmiechem. Ja często używam określenia: "Mam nadzieję" i myślę, że jest to dobre. Wtedy mogę wyobrazić sobie piękne życie z nadzieją, że właśnie takie będzie. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo, tak, masz rację :)
    Fajny szablon, mam nadzieję, że BLOKOTEK ci się podoba :3
    Pozdrawiam, http://blackcoffe-julia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nadzieja jest najważniejsza. To dzięki niej wiemy, że będzie lepiej. Wiem że uda mi się pokonać moją niepełnosprawność, wiem że spełnię swoje marzenia, wiem że będę szczęśliwa, bo nadzieja mi to wszystko daje! Cudowny blog ;** Obserwuję
    Pozdrawiam ;**

    http://nigdy-nie-dorastac.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, masz rację. Dziękujee i także pozdr :**

      Usuń
  8. Nadzieja to fundament życia, powinno się ją odnawiać na nowo, każdego dnia. Świetny post.
    Pozdrawiamy
    http://nawiedzonadroga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nadzieja ważna rzecz, ale nią samą za wiele nie osiągniemy. :)

    olucha20.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawie opisane, nadzieja to nie jest łatwy temat do napisania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz racje nadzieja jest najwazniejsza :) !

    obserwuje
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo często mam nadzieję ale szybko dopada mnie ta zła myśl po co ja mam nadzieje jak i tak mi się nie uda. Mam mało wiaty w siebie. Trzeba to zmienić
    Pozdrawuam :)
    Fioletowa4444.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbaedziej, uwierz w siebie, kochana :* !

      Usuń
  13. Zgadzam się z tym, że warto mieć nadzieję. Ja nią właściwie żyję, haha. Pewnie, że to nie jest fajne, gdy człowiek zamyka się na cały świat i nie chce nikogo znać, a jedyne o czym marzy, to śmierć.
    Trzymaj się ciepło, obserwuję. ;) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz racje :).
    Może wspólna obserwacja?
    Zapraszam do nas :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nadzieję trzeba mieć zawsze, bez niej nasze życie naprawdę mogłoby stracić sens.

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    OdpowiedzUsuń
  16. Gdzieś zawsze mamy tą nadzieję, ale czasami jednak w nią nie wierzymy.
    passionsmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Wierzę w nadzieję. Może jest to spowodowane tym, że jestem optymistką, ale we wszystkich sytuacjach staram się myśleć pozytywnie.
    momentofdreamsheart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Wierzę w nadzieję :).
    Może wspólna obserwacja?
    Zapraszamy do nas ;).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Wierzę w nadzieję i myślę, że prawie każdy człowiek jej potrzebuje zwłaszcza w ciężkich chwilach :) Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nadzieja to przede wszystkim nie poddawanie się!

    Pozdrawiam, www.hoe-e.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zawsze trzeba mieć nadzieje !

    swinkakloska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny i dojrzały post! Pisałaś, że obserwujesz mój blog, jednak nie mam Cie w obserwatorach :( Pod jaka nazwą obserwujesz?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mówią, że to nadzieja umiera ostatnia... kazdy z nas chyba nia żyje, kazdy ma nadzijee, że w przyszłości bedzie tym kim zawsze chciało sie być...

    Zapraszam do siebie ;) -> nowy post!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja wierzę ;)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Tak, raczej wierzę ;)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo dobry post :)
    Obserwuje i pozdrawiam :)

    https://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja mam nadzieję, w każdym aspekcie życia :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny blog, obserwuję ;* Ja mam nadzieję, że rozkrece bloga !
    Wpadnij, zaobserwuj ;D
    http://thetumblrgirl5.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. masz pięknego bloga i piszesz bardzo dojrzale ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wierzę w nadzieję. Myślę, że nawet Ci, którzy ją utracili gdzieś w głębi jeszcze ją mają :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Czasami fajnie jest mieć nadzieje

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. nadzieja, według mnie, jest potrzebna mi do życia !
    śliczny cudowny blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  33. Dla mnie nadzieja, to wiara w lepsze jutro! Wierzę, że jeśli czegos mocno pragniemy i dążymy w tym kierunku, to tak się stanie! Bez nadziei życie byłoby przepełnione tylko smutkiem, a tak to przynajmniej mamy swiadomosć o swiatełku w tunelu ;)
    Zaobserwuję Twojego bloga, bo mi się bardzo podoba ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Nadzieja jest bardzo ważna. Dzięki niej zawsze jest chociaż ten 1% szans.
    Pozdrawiam ciepło :) passionsmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Warto mieć nadzieję, chociaż czasem to może być męczące ;). Obserwuję ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo fajny post:) zapraszam do mnie:
    http://prosinek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. No tak warto mieć nadzieję jednak nie zawsze mamy na to siły i się poddajemy, rezygnujemy

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń